Autor Tema: Ayuda a encontrar una version de mame old PC Pentium2  (Leído 5530 veces)

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gucaza

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Ayuda a encontrar una version de mame old PC Pentium2
« en: 19 de Noviembre de 2016, a las 02:56 horas »
Saludos Amigos  8), espero su colaboración, necesito de su ayuda, bueno para que me entiendan voy a explicarme un poco, me he conseguido un emulador mamewpp version 0.37 que es sin GUI (osea no trae modo ventana gráfica)del paquete que circula en marcianitos "Mamewah Instalable 1.62.zip":o si no me equivoco!, pero esta versión es un poquin lenta para mi veterana PC Pentium 1 de 233mhz :D y he probado la versión 0.36 (pero es GUI osea modo ventana gráfica), esa si esta mucho mejor y he decidido quedarme con esa versión, el problema es que como dije es GUI y se ve todo el detalle de la carga de ventana la carga del rom un pequeño espacio y recién sale el juego! :P

Necesito que me ayuden encontrar el MAME 0.36 para windows sin GUI, de las normalitas con linea comando, para poderlo usar con mi frontend.

Espero que alguien me ayude, ya que si no es aquí, ya no se donde, porque lo he buscado y no he tenido suerte! :'(
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Edito: para que tenga un orden y si algún usuario busca lo mismo que yo dejo resuelto el tema de mame old, gracias a:

Citar
:O Porgadora he notado una mejora estable en el AMAME 59 tengo algo de +4fps  :o , también he podido probar el BATTLETOADS, yo sabia que el battle toads era de la romset 65 o 59 :D ups, es un juego mas pesado, me funciona de 17-30fps, algo que no podía creer que funcionara en esta pc, y probé cps2 con el emulador cps2... no me acuerdo ya pondré el nombre a 4fps :o, gracias por poner los enlaces.
esto es sacado del post http://www.aumap.org/foro/index.php?topic=2514.0

Pero continuamos hablando sobre está PC y sus software posibles, doy gracias a los foreros que puedan responder!
« última modificación: 27 de Noviembre de 2016, a las 17:45 horas por gucaza »

LeT

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Re:Ayuda a encontrar una version de mame old
« Respuesta #1 en: 19 de Noviembre de 2016, a las 10:40 horas »
Aqui hay varias versiones del 0.36 para distintos sistemas operativos:
http://www.retrogames.com/mame.html

Creo que la versión de windows para terminal es la de MS-DOS mame.exe , aunque si a tu frontend le dices que arranque desde mame32.exe no creo que te salte su GUI.

Porgadora

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Re:Ayuda a encontrar una version de mame old
« Respuesta #2 en: 19 de Noviembre de 2016, a las 18:41 horas »
0.36 para MS-DOS:

https://mirrors.xmission.com/mame/releases/mame036b.zip

Si quieres más:
mamedev.org/oldrel.html

Los archivos  que llevan la letra "s" al final del nombre del zip, son el código fuente.
Ejemplo: mame036s.zip es el mame 0.36 Source.
La letra b sin número al final del nombre, indica que es el binario o ejecutable; ejemplo: mame036b.zip .

Lo mismo es aplicable a algunas otras versiones, por si quieres probarlas.
Los primeros MAME no admiten la rom comprimida: debe estar descomprimida en su correspondiente carpeta.
A mi me fue muy bien en su día el Mame031b para DOS.
Ten en cuenta que cuanto más antiguo, por norma general, menos juegos suele soportar.

Bubu

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Re:Ayuda a encontrar una version de mame old
« Respuesta #3 en: 20 de Noviembre de 2016, a las 13:05 horas »
Entra aquí:

http://mamedev.org/oldrel.html

y cata el MAME 0.53 que creo que es el primero para Window$ 32 bits. Que yo sepa los anteriores eran para el MSDOS del Window$ 98.
Si algo funciona... ¡¡ no lo toques !!

¡¡ ni de coña !!

gucaza

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Re:Ayuda a encontrar una version de mame old
« Respuesta #4 en: 20 de Noviembre de 2016, a las 22:47 horas »
Gracias amigos por comentar, en la version mame 0.37 que me funciona en mi windows xp algo lento y trae este texto en mame.txt
Código: [Seleccionar]
                 M.A.M.E.  -  Multiple Arcade Machine Emulator
          Copyright (C) 1997-2001 by Nicola Salmoria and The MAME Team

Many people have helped with this project--directly, or by releasing the source
code for the drivers they have written. We are not trying to take credit that
isn't ours. See the Acknowledgments section for a list of contributors. Please
note, however, that the list is largely incomplete. Also see the comments in
the source code to see the people who contributed to specific drivers. That
list, too, may be incomplete. We apologize for any omission.

All trademarks cited in this document are property of their respective owners.


For usage instructions, please consult the corresponding readme.

MS-DOS:   msdos.txt
Windows:  windows.txt


Usage and Distribution License
------------------------------

I. Purpose
----------
   MAME is strictly a non-profit project. Its main purpose is to be a reference
   to the inner workings of the emulated arcade machines. This is done for
   educational purposes and to prevent many historical games from sinking into
   oblivion once the hardware they run on stops working. Of course to preserve
   the games, you must also be able to actually play them; you can consider
   that a nice side effect.
   It is not our intention to infringe on any copyrights or patents on the
   original games. All of MAME's source code is either our own or freely
   available. To operate, the emulator requires images of the original ROMs
   from the arcade machines, which must be provided by the user. No portion of
   the original ROM codes are included in the executable.

II. Cost
--------
   MAME is free. Its source code is free. Selling either is not allowed.

III. ROM Images
---------------
   ROM images are copyrighted material. Most of them cannot be distributed
   freely. Distribution of MAME on the same physical medium as illegal copies
   of ROM images is strictly forbidden.
   You are not allowed to distribute MAME in any form if you sell, advertise,
   or publicize illegal CD-ROMs or other media containing ROM images. This
   restriction applies even if you don't make money, directly or indirectly,
   from those activities. You are allowed to make ROMs and MAME available for
   download on the same website, but only if you warn users about the ROMs's
   copyright status, and make it clear that users must not download ROMs unless
   they are legally entitled to do so.

IV. Source Code Distribution
----------------------------
   If you distribute the binary (compiled) version of MAME, you should also
   distribute the source code. If you can't do that, you must provide a link
   to a site where the source can be obtained.

V. Distribution Integrity
-------------------------
   This chapter applies to the official MAME distribution. See below for
   limitations on the distribution of derivative works.
   MAME must be distributed only in the original archives. You are not allowed
   to distribute a modified version, nor to remove and/or add files to the
   archive.

VI. Reuse of Source Code
--------------------------
   This chapter might not apply to specific portions of MAME (e.g. CPU
   emulators) which bear different copyright notices.
   The source code cannot be used in a commercial product without the written
   authorization of the authors. Use in non-commercial products is allowed, and
   indeed encouraged.  If you use portions of the MAME source code in your
   program, however, you must make the full source code freely available as
   well.
   Usage of the _information_ contained in the source code is free for any use.
   However, given the amount of time and energy it took to collect this
   information, if you find new information we would appreciate if you made it
   freely available as well.

VII. Derivative Works
---------------------
   Derivative works are allowed, provided their source code is freely
   available. However, these works are discouraged. MAME is a continuously-
   -evolving project. It is in your best interests to submit your contributions
   to the MAME development team, so they may be integrated into the main
   distribution.
   There are some specific modifications to the source code which go against
   the spirit of the project. They are NOT considered a derivative work, and
   distribution of executables containing them is strictly forbidden. Such
   modifications include, but are not limited to:
   - enabling games that are disabled
   - changing the ROM verification commands so that they report missing games
   - removing the startup information screens
   If you make a derivative work, you are not allowed to call it MAME. You must
   use a different name to make clear that it is a MAME derivative, not an
   official distribution from the MAME team. Simply calling it MAME followed or
   preceded by a punctuation mark (e.g. MAME+) is not sufficient. The name must
   be clearly distinct (e.g. REMAME). The version number must also match the
   number of the official MAME version from which you derived your version.


How to Contact Us
-----------------

The official MAME homepage is http://www.mame.net/  You can always find the
latest release there, including beta versions and information on things being
worked on. Also, a totally legal and free ROM set of Robby Roto is available
on the same page.

If you have bugs to report, check the MAME Testing Project at
http://www.mametesters.com

Here are some of the people contributing to MAME. If you have comments,
suggestions, or bug reports about an existing driver, check the driver's
source code to find who has worked on it, and send comments to that person.
If you are not sure who to contact, write to Nicola. If you have comments
specific to a system other than DOS (e.g. Mac, Win32, Unix), they should be
sent to the respective port maintainer (check the documentation to know who he
is). DON'T SEND THEM TO NICOLA - they will be ignored.

Nicola Salmoria    MC6489@mclink.it

Mike Balfour       mab22@po.cwru.edu
Aaron Giles        agiles@sirius.com
Chris Moore        chris.moore@writeme.com
Brad Oliver        bradman@pobox.com
Andrew Scott       ascott@utkux.utcc.utk.edu
Zsolt Vasvari      vaszs01@banet.net
Luca Elia          l.elia@tin.it

DON'T SEND BINARY ATTACHMENTS WITHOUT ASKING FIRST, *ESPECIALLY* ROM IMAGES.

THESE ARE NOT SUPPORT ADDRESSES. Support questions sent to these addresses
*will* be ignored. Please understand that this is a *free* project, mostly
targeted at experienced users. We don't have the resources to provide end user
support. Basically, if you can't get the emulator to work, you are on your own.
First of all, read the docs carefully. If you still can't find an answer to
your question, try checking the beginner's sections that many emulation pages
have, or ask on the appropriate Usenet newsgroups (e.g. comp.emulators.misc) or
on the official MAME message board at http://www.mame.net/msg/

For help in compiling MAME, check these pages:
http://www.mame.net/compile.html
http://www.mameworld.net

Also, DO NOT SEND REQUESTS FOR NEW GAMES TO ADD, unless you have some original
info on the game hardware or, even better, own the board and have the technical
expertise needed to help us.
Please don't send us information widely available on the Internet - we are
perfectly capable of finding it ourselves, thank you.



Acknowledgments
---------------

First of all, thanks to Allard van der Bas (avdbas@wi.leidenuniv.nl) for
starting the Arcade Emulation Programming Repository at
http://valhalla.ph.tn.tudelft.nl/emul8
Without the Repository, I would never have even tried to write an emulator.
Unfortunately, the original Repository is now closed, but its spirit lives
on in MAME.

Z80 emulator Copyright (c) 1998 Juergen Buchmueller, all rights reserved.
M6502 emulator Copyright (c) 1998 Juergen Buchmueller, all rights reserved.
Hu6280 Copyright (c) 1999 Bryan McPhail, mish@tendril.force9.net
I86 emulator by David Hedley, modified by Fabrice Frances (frances@ensica.fr)
M6809 emulator by John Butler, based on L.C. Benschop's 6809 Simulator V09.
M6808 based on L.C. Benschop's 6809 Simulator V09.
M68000 emulator Copyright 1999 Karl Stenerud.  All rights reserved.
80x86 M68000 emulator Copyright 1998, Mike Coates, Darren Olafson.
8039 emulator by Mirko Buffoni, based on 8048 emulator by Dan Boris.
T-11 emulator Copyright (C) Aaron Giles 1998
TMS34010 emulator by Alex Pasadyn and Zsolt Vasvari.
TMS9900 emulator by Andy Jones, based on original code by Ton Brouwer.
Cinematronics CPU emulator by Jeff Mitchell, Zonn Moore, Neil Bradley.
Atari AVG/DVG emulation based on VECSIM by Hedley Rainnie, Eric Smith and
Al Kossow.

TMS5220 emulator by Frank Palazzolo.
AY-3-8910 emulation based on various code snippets by Ville Hallik,
  Michael Cuddy, Tatsuyuki Satoh, Fabrice Frances, Nicola Salmoria.
YM-2203, YM-2151, YM3812 emulation by Tatsuyuki Satoh.
POKEY emulator by Ron Fries (rfries@aol.com).
Many thanks to Eric Smith, Hedley Rainnie and Sean Trowbridge for information
   on the Pokey random number generator.
NES sound hardware info by Jeremy Chadwick and Hedley Rainne.
YM2610 emulation by Hiromitsu Shioya.

Background art by Peter Hirschberg (PeterH@cronuscom.com).

Allegro library by Shawn Hargreaves, 1994/97
SEAL Synthetic Audio Library API Interface Copyright (C) 1995, 1996
   Carlos Hasan. All Rights Reserved.
Video modes created using Tweak 1.6b by Robert Schmidt, who also wrote
   TwkUser.c.
"inflate" code for zip file support by Mark Adler.

DOS executable compressed with UPX by Markus F.X.J. Oberhumer & Laszlo Molnar,
    http://upx.tsx.org/

Big thanks to Gary Walton (garyw@excels-w.demon.co.uk) for too many things
   to mention.

Thanks to Brian Deuel, Neil Bradley, and the Retrocade dev team for allowing us
to use Retrocade's game history database.

Thanks to Richard Bush for info on several games.

Thanks to Dave (www.finalburn.com) for info on After Burner.

and thanks to everyone else I forgot.



Bueno acabo de arreglar algo mi dilema de lentitud aparte de ponerlo con scanline le he cambiado la resolución 320x240 ahora ya no suena tan entre cortado en el juego cadillacs dinosaurios ya probaré con los demás juegos!

Con respecto a los mames para ms-dos lamentablemente no me funcionan aun poniendo sin sonido, aparece un error y sasss se sale.

Ahora Bubu, tenias razón el mame que yo llamo 0.37 mamewpp en realidad era el mame 0.53 que es mas rápido que la beta 16, ahora me toca probar las otras versiones de mame! Gracias Bubu por el dato.

Porgadora

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Re:Ayuda a encontrar una version de mame old
« Respuesta #5 en: 21 de Noviembre de 2016, a las 02:20 horas »
Un poco justito ese ordenador para un XP corriendo emuladores.
Prueba a cambiar también el sample rate del sonido: no es lo mismo 44.100 o 48.000 que 22.050 u 11.000 hz. La calidad del sonido disminuye, pero no requiere tanta CPU. Probablemente encuentres esta opción en un fichero llamado mame.cfg o mame.ini que MAME almacena en su directorio.
Si es un mame para windows, el fichero suele llamarse mame.ini casi siempre.
Tienes algunos mame escritos en ASM, que son rapidillos, pero más inestables, el 0.36b10 (mame 0.36 beta 10) era uno de ellos, y creo que era para DOS y Windows, aunque sospecho que para DOS del de antes.

Tienes otro mame que también es rápido, FASTMAME, y este creo que sí es para windows en línea de comando, sin gui propio del emulador.

Aquí dice algo así: versión fuertemente  optimizada para usuarios con procesadores menos potentes Pentium, AMD K5, Cyrix.

Por si te vale, es el 0.92
www.zophar.net/mame/fastmame.html
Este guarda sus configuraciones en un fichero llamado fastmame.ini

A mi, en ordenador poco potente, algunos mame 32 con gui me van lentos y otros más o menos normal, pese a compartir las mismas opciones y configuraciones.
Y algunos de esos mismos mame en ordenador bueno, me van como una castaña. Es custión de ir probando varios.
Y cuidado, porque algunos dejan un buen rastro en el registro de windows.

Bubu

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Re:Ayuda a encontrar una version de mame old
« Respuesta #6 en: 21 de Noviembre de 2016, a las 10:10 horas »
Yo para pentiums pelaítos, que vayan a menos de 500MHz, como es este caso, aconsejo encarecidamente Window$ 98 con MAME para MSDOS.
Si algo funciona... ¡¡ no lo toques !!

¡¡ ni de coña !!

samaritano39

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Re:Ayuda a encontrar una version de mame old
« Respuesta #7 en: 21 de Noviembre de 2016, a las 13:15 horas »
no estoy seguro, quizás este inventando, pero creo que hay una opción para que el gui no se vea... busca en las opciones del mame....

si no, corrígeme para sacármelo de la cabeza....

saludos

Bubu

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Re:Ayuda a encontrar una version de mame old
« Respuesta #8 en: 21 de Noviembre de 2016, a las 16:44 horas »
Código: [Seleccionar]
gui = 0

AjAJAJjaJAAajjajaJAA, es bromuro...
Si algo funciona... ¡¡ no lo toques !!

¡¡ ni de coña !!

gucaza

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Re:Ayuda a encontrar una version de mame old
« Respuesta #9 en: 21 de Noviembre de 2016, a las 17:17 horas »
Un poco justito ese ordenador para un XP corriendo emuladores.
Prueba a cambiar también el sample rate del sonido: no es lo mismo 44.100 o 48.000 que 22.050 u 11.000 hz. La calidad del sonido disminuye, pero no requiere tanta CPU. Probablemente encuentres esta opción en un fichero llamado mame.cfg o mame.ini que MAME almacena en su directorio.
Si es un mame para windows, el fichero suele llamarse mame.ini casi siempre.
Tienes algunos mame escritos en ASM, que son rapidillos, pero más inestables, el 0.36b10 (mame 0.36 beta 10) era uno de ellos, y creo que era para DOS y Windows, aunque sospecho que para DOS del de antes.

Tienes otro mame que también es rápido, FASTMAME, y este creo que sí es para windows en línea de comando, sin gui propio del emulador.

Aquí dice algo así: versión fuertemente  optimizada para usuarios con procesadores menos potentes Pentium, AMD K5, Cyrix.

Por si te vale, es el 0.92
www.zophar.net/mame/fastmame.html
Este guarda sus configuraciones en un fichero llamado fastmame.ini

A mi, en ordenador poco potente, algunos mame 32 con gui me van lentos y otros más o menos normal, pese a compartir las mismas opciones y configuraciones.
Y algunos de esos mismos mame en ordenador bueno, me van como una castaña. Es custión de ir probando varios.
Y cuidado, porque algunos dejan un buen rastro en el registro de windows.

Gracias por contestar Porgadora, si tengo el fastmame las versiones 71 (ok), 84 y el 92 que lo uso en un pentium 500/700 y me va bien.

Esta es la pagina donde encontre los mame32 gui antiguos "http://replay.marpirc.net/diffs.htm"

Hola Maestro Bubu, tengo una pregunta muy fuera del tema pero ya la haré en otro post espero su ayuda! con respecto a mi experiencia con esta PC ups creo que cometí un error no es 1 es "Pentium 2 de 233mhz" le cuento que le he metido el windows 98 y lo sentí algo pesado, empezando por cuanto ocupa voy a dar datos pero no precisos, el windows 98 me ocupo algo de 800mb y con windows micro xp v.0.6b sp2 (ojo micro xp) 380mb y probando entre los windows con la reproducción (winamp 5.08c) mp3 y emulacion, gano window micro xp.

Solo lamento no haber probado el Bleem! (que solo es para W98), pero si me he probado el Emurayden y me va lento por los 18/22fps a mi parecer, el demo esta a 20-30 fps, testeado con el tekken 3 rip y usando el DaemonTools.

Hola Amigo Samaritano39, un gusto que me ayudes y seguiré pidiendo tu ayuda en el otro post que comente, bien ahora lo que comentaste este es el MAME32.TXT a mi simple vista creo que no tiene!

Código: [Seleccionar]
                 M.A.M.E.  -  Multiple Arcade Machine Emulator
          Copyright (C) 1997-2000 by Nicola Salmoria and The MAME Team

                 MAME32 Copyright (C) 1997-2000 by The MAME32 team.


                          MAME32 Release Notes
                          --------------------

This is release 0.36 MAME32, the Multiple Arcade Machine Emulator for Win32.

MAME32 is simple to use--put zipped ROM files in a roms subdirectory,
zipped sample files in a samples subdirectory, and run MAME32.
MAME32 requires DirectX 3.0 or higher to be installed on your system.
If you need DirectX, go to http://www.microsoft.com/directx and download
the latest DirectX runtime (version 7) for Windows 95/98.
If you use Windows NT 4.0, install Service Pack 3 or higher.


Requirements
------------

- Windows 95, Windows 98, Windows NT 4.0 or Windows 2000.
- DirectX version 3.0 or higher.
- Pentium class cpu.


Acknowledgements
----------------
Thanks to John Hardy IV for excellent testing.
Also, thanks to Mike Haaland, Jeff Miller, Andrew Kirmse,
Mohammad Rezaei and Robert Schlabbach for contributing code to MAME32.


Usage
-----

MAME32 [name of the game to run] [options]

options:
--------
-resolution XxY
              Where X and Y are width and height (ex: '-resolution 800x600')
              MAME goes some lengths to autoselect a good resolution. You can
              override MAME's choice with this option. You can omit the
              word "resolution" and simply use -XxY (e.g. '-800x600') as a
              shortcut. Frontend authors are advised to use -resolution XxY,
              however.

-skiplines N / -skipcolumns N
              If you run a game in a video mode smaller than the visible area,
              you can adjust its position using the PgUp and PgDn keys (alone
              for vertical panning, shifted for horizontal panning). You can
              also use these two parameters to set the initial position: 0 is
              the default, meaning that the screen is centered. You can specify
              both positive and negative offsets.

-scanlines/-noscanlines (default: -scanlines)
              Scanlines are small, evenly-spaced, horizontal blank lines that
              are typical of real arcade monitors. If you don't prefer this
              "authentic" look, turn scanlines off.

-double/-nodouble (default: double)
              Use nodouble to disable pixel doubling (faster, but smaller picture).
              Use double to force pixel doubling when the image doesn't fit in
              the screen (you'll have to use PGUP and PGDN to scroll).

-depth n      (default: auto)
              Some games need 16-bit color to get accurate graphics. To improve
              speed, you can use '-depth 8', which limits the display to
              standard 256-color mode. (You can also use '-depth 16' to force
              256-color games to use 16-bit color, but this isn't recommended.)

-gamma n      (Default is 1.0)
              Sets the initial gamma correction value.

-vsync/-novsync (default: -novsync)       
              Synchronize video display with the video beam instead of using
              the timer.

-ror          Rotates the display clockwise by 90 degrees.
-rol          Rotates display anticlockwise.
-flipx        Flips display horizontally.
-flipy        Flips display vertically.
              -ror and -rol provide authentic *vertical* scanlines, given that you
              have turned your monitor on its side.
              CAUTION:
              Monitors are complicated, high-voltage electronic devices.
              Some monitors are designed to be rotated. If yours is _not_ one
              of them, but you absolutely must turn it on its side, you do so
              at your own risk.

              *******************************************
              PLEASE DO NOT LEAVE YOUR MONITOR UNATTENDED
              IF IT IS PLUGGED IN AND TURNED ON ITS SIDE!
              *******************************************

-frameskip n  (default: auto)
              Skip frames to speed up the emulation. The argument is the number
              of frames to skip out of 12. For example, if the game normally
              runs at 60 fps, "-frameskip 2" will make it run at 50 fps,
              "-frameskip 6" at 30 fps. Use F11 to check the speed your
              computer is actually reaching. If it is below 100%, increase the
              frameskip value. You can press F9 to change frameskip while
              running the game.
              When set to auto (the default), the frameskip setting is
              dynamically adjusted during run time to display the maximum
              possible frames without dropping below 100% speed.

-antialias/-noantialias (default: -antialias)
              Antialiasing for the vector games.

-beam n       Sets the width in pixels of the vectors. n is a float in the
              range of 1.00 through 16.00.

-flicker n    Make the vectors flicker. n is an optional argument, a float in
              the range range 0.00 - 100.00 (0=none 100=maximum).

-translucency/-notranslucency (default: -translucency)
              Enables or disables vector translucency.

-sr n         Set the audio sample rate. The default is 22050. Smaller values
              (e.g. 11025) cause lower audio quality but faster emulation speed.
              Higher values (e.g. 44100) cause higher audio quality but slower
              emulation speed.

-stereo/-nostereo (default: -stereo)
              Selects stereo or mono output for games supporting stereo sound.

-volume n     (default: 0)
              Sets the startup volume. It can later be changed with the On
              Screen Display (see Keys section). The volume is an attenuation
              in dB: e.g., "-volume -12" will start with -12dB attenuation.

-ym3812opl/-noym3812opl (default: -ym3812opl)
              Uses the SoundBlaster OPL chip for music emulation of the YM3812
              chip. This is faster, and is reasonably accurate, since the chips
              are 100% compatible.  There is no control on the volume, however,
              and you need a real OPL chip for it to work  (If you are using an
              SB-compatible card that emulates the OPL in software, the built-in
              digital emulation will probably sound better).
              On NT4.0, you will need to install mameopl.sys for the -ym3812opl option.

-joy/-nojoy   (default: -nojoy)
              Allows joystick input.
              Use the Windows control panel to calibrate the joystick.

-hotrod       Sets a default keyboard configuration suitable for the HotRod
              joystick by HanaHo Games.

-hotrodse     Sets a default keyboard configuration suitable for the HotRod SE
              joystick by HanaHo Games.

-log          Create a log of illegal memory accesses in ERROR.LOG

-help, -?     Display current MAME version and copyright notice.

-mouse/-nomouse (default: -mouse)
              Enables/disables mouse support.

-cheat        Cheats, like the speedup in Pac Man or the level-skip in many
              other games, are disabled by default. Use this switch to turn
              them on.

-debug        Activates the integrated debugger.
              During emulation, press the Tilde key (~) to activate the
              debugger. This is available only if the program is compiled with
              MAME_DEBUG defined.

-nosamples    Turn off sample loading.

-noartwork    Turn off artwork loading.


MAME32 specific options. All the above plus:
--------------------------------------------
-noddraw      Uses Windows GDI to display in a window instead of using DirectDraw.
-window       Display in a window. The opposite of -screen.
-screen       Display fullscreen (default). The opposite of -window.
-nosound      Turn off audio.
-midas        Use the MIDAS Digital Audio System for audio. Try this option
              if the DirectSound audio sounds choppy or slows down MAME32. This can
              happen if your audio drivers don't provide DirectSound hardware support.
              This is the best option for Windows NT 4.0 users.
-directsound  Use the sound subsystem which uses the DirectSound API.
-vscanlines/-novscanlines
              Use vertical scanlines. Simulates scanlines of vertical monitors.
-quit         Quit after running the first game. Useful when specifying a game on the command line.
-noautopause  Disables pausing the game when MAME32 loses focus.
-useblit      Use a BitBlit to transfer image data to the screen in fullscreen mode.
              This only applies to the double option with no scanlines.
              This may be faster or slower depending on your system.
-nommx        Disable the MMX code.
-nocpudetect  Do not try to detect an MMX processor.
-dikbd        Use DirectInput for keyboard input.
-dijoy        Use DirectInput for joystick input. Only avalible with DirectX 5 or above.
-joygui       Enable the joystick to select games in the UI.
-dijoygui     Use DirectInput for the joystick to select games in the UI.
-ignorebadoptions Allows MAME32 to run with bogus options.

Keys
----
Tab          Toggles the configuration menu.
Tilde        Toggles the On Screen Display.
             Use the up and down arrow keys to select the parameter (global
             volume, mixing level, gamma correction etc.), left and right to
             arrow keys to modify it.
P            Pauses the game.
Shift+P      While paused, advances to next frame.
F3           Resets the game.
F4           Show the game graphics. Use cursor keys to change set/color,
             F4 or Esc to return to the emulation.
F9           Change frame skip on the fly.
F10          Toggles speed throttling.
F11          Toggles speed display.
Shift+F11    Toggles profiler display.
F12          Saves a screen snapshot. The default target directory is 'images'.
ESC          Exits emulator.


Known problems
--------------

MAME32 may perform poorly under Windows NT. DirectX under NT can be slow
when emulating hardware, especially sound and joysticks. You may get better
performance by disabling sound, joysticks, or by changing video modes. Sorry,
Chris loves NT, but its hardware support of DirectX isn't very fast right now.

MAME32 may run slow in a window if your desktop is at 24 bit or
32 bit color depth.  This isn't a problem, it's just a fact--moving around
that much more video memory takes a long time.  Chris optimized the 16 bit color
depth version a bit, so it's about as fast as it can get.

Some DirectDraw display drivers don't support locking the primary surface
in fullscreen mode. MAME32 will perform blits from a back buffer in this case.
Note that this is slower than writing directly to the primary surface.

When an error occurs starting a game, a spurious dialog box may appear with the
message that the roms may be corrupt. In most cases, this message can be ignored.

There are some games which use an OPL chip for music. These are identified in the
readme.txt file as requiring a Sound Blaster OPL chip. MAME32 will not produce
music for these games on Windows NT unless you install the mameopl.sys driver or
run MAME32 with administrative privledges.

The joystick mapping settings only work with the DirectInput Joystick option.

Triple buffering may not work on some video cards on NT when in 8 bit mode.

Contacts
--------
Michael Soderstrom:        ichael@geocities.com
Christopher Kirmse         ckirmse@pobox.com
John L. Hardy IV:          mame32qa@yahoo.com
MAME home page:            http://www.mame.net
Michael's MAME32 page:     http://www.classicgaming.com/mame32
Christopher's MAME32 page: http://www.geocities.com/TimesSquare/Lair/8706/mame32.html
John L. Hardy IV's page:   http://www.classicgaming.com/mame32qa
Compiling MAME32 page:     http://www.hypertech.com/mame
MIDAS home page:           http://www.s2.org/midas
SEAL home page:            http://www.egerter.com/seal

« última modificación: 21 de Noviembre de 2016, a las 17:28 horas por gucaza »

gucaza

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Re:Ayuda a encontrar una version de mame old
« Respuesta #10 en: 21 de Noviembre de 2016, a las 17:18 horas »
Código: [Seleccionar]
gui = 0

AjAJAJjaJAAajjajaJAA, es bromuro...
Jajajajajaja, no lo había pensado

gucaza

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Re:Ayuda a encontrar una version de mame old
« Respuesta #11 en: 21 de Noviembre de 2016, a las 17:40 horas »
Citar
Ahora Bubu, tenias razón el mame que yo llamo 0.37 mamewpp en realidad era el mame 0.53 que es mas rápido que la beta 16, ahora me toca probar las otras versiones de mame! Gracias Bubu por el dato.

:O Ohhh que pesadilla creo tener un error crei haber visto el 0.53 en un archivo del mame37 pero no! entonces retiro lo dicho!

solo encontré esto en el archivo -----whatsnew.txt----:
Código: [Seleccionar]
0.37 BETA 16


These drivers have improved GRAPHICS:
-------------------------------------

- Fixed colors and other things in Arabian. [Aaron Giles]

- Fixed colors and other stuff in ninjakun. [Uki]

- Fixed sprite priorities in CPS2 games. [Shiriru]

- Fixed colors in World Tennis. [Nicola Salmoria]


These drivers have improved SOUND:
----------------------------------

- Fixed incomplete first credit sound in MetalB and other F2 games, and
  bonzeadv player shoot sound. [Stefan Jokisch]

- Decrypted the Seibu sound CPU, giving sound in raidena, dynduke, toki, cabal.
  [Nicola Salmoria]


Other drivers changes:
----------------------

- Rewritten the Galaxian PCB drivers. [Zsolt Vasvari]

- Partial protection simulation in Avengers. [Phil Stroffolino]

- Fixed Toki original versions. [David Graves, Bryan McPhail]

- Fixed Cabal original version. [Nicola Salmoria]

- Fixed some protection issues in Wiz. [Stefan Jokish]

- Decrypted the original Ms. Pac Man [David Widel]


Changes to the main program:
----------------------------

- [Windows] New command line parameter: -effect <string>
    -effect none:   no blitting effects
    -effect scan25: 25% scanlines
    -effect scan50: 50% scanlines
    -effect scan75: 75% scanlines
-effect rgb3
-effect rgb4
-effect rgb6
-effect rgb16
-effect rgbtiny
-effect rgb4v
-effect scan75v
  [Aaron Giles]


Source:
-------

- New subdirectory "includes" for driver-specific header files.

- Added new flags for the tilemap subsystem: TILE_SWAXY and TILE_4BPP. Also
  added tile_info.skip. SET_TILE_INFO() now has a third parameter (flags),
  tilemap_set_transmask() sets independently the transparency masks for the
  front and back layer, and tilemap_draw() can be called with a NULL tilemap
  (in that case, only the priority bitmap is updated). [Phil Stroffolino]

- Support for GFX_RAW in GfxLayout (see drawgfx.h). [Nicola Salmoria]


New games supported:
--------------------

Gridlee [Aaron Giles]
Slither [Aaron Giles]
Extreme Downhill [Luca Elia]
Burglar X [Luca Elia]
Zero Point [Luca Elia]
Gundhara [Luca Elia]
Stagger I [Luca Elia]
Sen Jin - Guardian Storm [Luca Elia]
Multi Champ [Luca Elia]
Mahjong Gakuensai [Luca Elia]
Mahjong Gakuensai 2 [Luca Elia]
Under Fire [David Graves]
Voflied [Stefan Jokish]
Premier Soccer [Nicola Salmoria]
Raiders 5 [Uki]
Markham [Uki]
Strength & Skill [Uki]
Pettan Pyuu [Uki]
Ikki [Uki]
Namco Classics vol. 1 [Mark McDougall]
Hang-On Jr. [David Haywood]
Transformer [David Haywood]
Riddle of Pythagoras [David Haywood]
WWF Superstars [David Haywood]
WWF Wrestlefest [David Haywood]
China Gate [Paul Hampson]
Nebulas Ray [Phil Stroffolino]
Gun Bullet [Phil Stroffolino]
Great Sluggers '94 [Phil Stroffolino]
Super World Stadium '96 [Phil Stroffolino]
Super World Stadium '97 [Phil Stroffolino]
Red Clash [inkling]
Exzisus [Yochizo]
Bonze's Adventure [Yochizo, Stefan Jokisch]
Super Real Mahjong P2 [Yochizo, Takahiro Nogi]
Idol-Mahjong Housoukyoku [Takahiro Nogi]
Mahjong Natsu Monogatari [Takahiro Nogi]
Mahjong Fun Club - Idol Saizensen [Takahiro Nogi]
Mahjong Daiyogen [Takahiro Nogi]
Nekketsu Mahjong Sengen! AFTER 5 [Takahiro Nogi]
Idol-Mahjong Final Romance [Takahiro Nogi]


New clones supported:
---------------------

Main Stadium (= Bottom of the Ninth)
Cosmo Gang the Puzzle (US)
All American Football (rev C)
Wonder Boy (set 1, new encryption)
Stinger (set 1)
Bull Fight (English)
Disco (rev F)
Performan (US)
World Cup '90 (set 2)
Ms. Pac-Man (original)
Ms. Pac Attack
Lady Killer (Mitchell)


==========================================================================


0.37 BETA 15

.
.
.
.
.
.
etc

Entonces no me explico como es que existe esta versión?
como existe, existirá la versión 0.36?
« última modificación: 21 de Noviembre de 2016, a las 18:26 horas por gucaza »

samaritano39

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Re:Ayuda a encontrar una version de mame old
« Respuesta #12 en: 21 de Noviembre de 2016, a las 21:16 horas »
pregúnteme cuando quiera amigo gucaza...

me he perdido, que mame estas usando al final?? en Windows? la que te correo mejor...

gucaza

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Re:Ayuda a encontrar una version de mame old
« Respuesta #13 en: 21 de Noviembre de 2016, a las 21:30 horas »
Si al final me he quedado con el emulador que viene en el paquete "Mamewah Instalable 1.62.zip" el mame37wpp que al parecer ya no existe en la internet! y dándole la configuración que mencione quedo un 98% aceptable! ok ahora me pondré a tu ayuda + Bubu +Samaritano39 y demás foreros.
« última modificación: 22 de Noviembre de 2016, a las 23:33 horas por gucaza »

Bubu

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Re:Ayuda a encontrar una version de mame old
« Respuesta #14 en: 21 de Noviembre de 2016, a las 22:57 horas »
(...) le cuento que le he metido el windows 98 y lo sentí algo pesado, empezando por cuanto ocupa voy a dar datos pero no precisos, el windows 98 me ocupo algo de 800mb y con windows micro xp v.0.6b sp2 (ojo micro xp) 380mb y probando entre los windows con la reproducción (winamp 5.08c) mp3 y emulacion, gano window micro xp.

Es que eso es trampa: MicroXP es un XP muy capao, y por tanto pa comparar tendrías que capar el Window$ 98. ¿Lo has probado quitándole el GUI? A mí me ha ido siempre muy muy bien. A eso le añades un MAME para MSDOS, y tienes la combinaçao perfeita, jiji.
Si algo funciona... ¡¡ no lo toques !!

¡¡ ni de coña !!